O mnie

Moje zdjęcie
kontakt: bellaiblizniaki@gmail.com

Google Website Translator Gadget

czwartek, 19 stycznia 2012

Wielkie wydarzenie!!! Bliźniaki skończyły 1 rok!!!!

Wczoraj świętowaliśmy:), hucznie i wesoło, w gronie najbliższej rodziny pierwszy rok Jasia i Stasia! Aż nie chcę mi się wierzyć, że to już, całe 12 miesięcy, są z nami. Mężczyźni mego życia:). Tyle mamy już za sobą, i łez, i radości, jak to w życiu:). Patrząc w ich roześmiane buźki, wiem, że było warto! I popłakać, i się pomęczyć, i powyć czasem do księżyca... Były chwile straszne i chwile wesołe, chwile wzruszające i chwile frustracji. Kompletny galimatias. I pewnie jeszcze przede mną miliony nowych przeżyć, których na razie nawet nie próbuję sobie wyobrazić...
Jest taki zwyczaj, że na roczek daje się dzieciom do wyboru różne przedmioty. Wybór jednej z nich ma podobno przepowiadać przyszłość;), przyszły zawód czy drogę życiową;) Ok, i my daliśmy im do wyboru: książeczkę, długopis, banknot, różaniec i kieliszek:



Odetchnęłam z ulgą, że nie wybrali kieliszka, hihi. Każdy chwycił za długopis, hm... Czy będą pisarzami czy gryzipiórkami? A może będą pisać bloga? Kto wie? Czy pamiętacie może co Wy wybraliście? Opowiadali Wam rodzice? Ja zapomniałam zapytać, ale zaraz wybadam sprawę:) W sumie zabawny zwyczaj, śmiechu było sporo, dzieciaki nie wiedziały o co chodzi, ale skoro wszyscy się cieszyli, to i one były zadowolone:)

Nie zabrakło też przysmaków na stole. Jeden z nich, to fantastyczny tort łososiowo-tuńczykowy. No po prostu palce lizać! Przepis pochodzi od moich sąsiadów: Halinki i Krzysia, którzy słyną z doskonałej kuchni. Mój mąż, nawet twierdzi, że on powinien razem z Krzysztofem prowadzić blog kulinarny:) Na pewno cieszyłby się dużą popularnością, bo trzeba przyznać, że chłopaki radzą sobie w kuchni jak ryby w wodzie. W każdym razie  Michał po szybkiej konsultacji telefonicznej z Krzysztofem wziął się do roboty i naszykował:

chleb tostowy, biały pszenny - 2 opakowania
groszek z marchewką w zalewie - 1słoik
3 łyżki majonezu
tuńczyk w kawałkach w oleju - 3 puszki
kostka masła
łosoś w wędzony w plastrach 200gram

i do dekoracji:
cytryna, pomidorki koktajlowe, ogórek, koperek,kawior, biały serek homogenizowany, naturalny

                                          
              Chleb tostowy okrawamy ze skórki:



Troszkę się Misiek rozszalał i zrobił aż 24 porcje! (każdy taki kwadracik, jak wyżej, później kroimy na dwie części). Następnie robimy 2 masy, którymi będziemy przekładać kanapki:
Pierwsza masa to marchewka z groszkiem wymieszana z trzema łyżkami majonezu.




Druga masa to tuńczyk w oleju zmiksowany z masłem (razem z tym olejem, żeby uzyskać gładką konsystencję). Proponuję jednak, żeby nie wlewać od razu całego oleju, tylko dodawać stopniowo aż uzyskamy taki efekt, o jaki nam chodzi:)


I rozpoczynamy nasz przekładaniec: chleb, groszek z marchewką, 


chleb,

                                                        
         pasta tuńczykowa,

                                                                         
  łosoś

                                                                        
    chleb

                                                         
   przekrawamy na trójkąty

                       
     i każdy trójkącik smarujemy pastą tuńczykową z wierzchu i dookoła
           
                                         
    W tym momencie wkroczyłam ja z dekoracjami:

                                                
                I mamy efekt końcowy!

                                                                
  NIEBO W GĘBIE!!!

Na zakończenie nie mogło zabraknąć też prezentów dla chłopców, którzy jak prawdziwi mężczyźni nie mogli się nacieszyć nowymi gadżetami i z uwagą wysłuchali uwag wujka o zasadach ruchu drogowego:))))




Jednym słowem, bardzo udany wieczór:) I co najważniejsze WYPOCZĘŁAM, bo nikogo nie trzeba było namawiać do zabaw z dzieciakami. Ta więc kochani pojadłam, popiłam, pośmiałam się i nieco zrelaksowałam. Tego mi było trzeba!

Do usłyszenia i dziękuję raz jeszcze za Wasze komentarze i miłe słowa pod ostatnim postem. Muszę przyznać, że zaczynam się czuć w blogowym światku jak w wielkiej wirtualnej rodzinie)))

22 komentarze:

  1. Mam w rodzinie bliźniaków: Jasia i Stasia:)) Jaś to mój chrześniak:) Teraz mają 14 lat ale dobrze pamiętam jak to było jak mieli rok...i domyślam się jaki to był rok dla Ciebie:)
    Dla Twoich chłopców wszystkiego naj, niech zawsze będą tacy uśmiechnięci i radośni:)
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystkiego najlepszego dla chłopców:)a z przepisu na torcik z pewnością skorzystam, wygląda pysznie...Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszystkiego co najpiękniejsze dla chlopców, zawsze uśmiechniętych buziek i mnóstwa zabawy! Wyglądają uroczo:) Z resztą tak jak mama - pięknie i kwitnąco! A torcik zachęca do podgryzienia! Ach, czemu muszę być na diecie?:P

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszystkiego najlepszego dla Synów i dla Was, rodziców.
    Pierwszy rok za Wami, teraz to już kaszka z mleczkiem ;))

    OdpowiedzUsuń
  5. Smacznego bo wygląda apetycznie:)
    Pozdrawiam*

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale masz świetnych Facetów! Gratuluję i Maluchom życzę Wszystkiego, co Najlepsze z okazji urodzin :)

    Ty roześmiana na zdjęciu :) Dzieciaki zadowolone :)

    Moja Polka złapała za książeczkę, a ja odetchnęłam z ulgą. Nie wiem czemu, ale bałam się tych wróżb :))

    Mnie na roczek nie podsunięto niczego, ale na bank wybrałabym książkę :)

    Pozdrawiam mocno i dzięki za fajny przepis.

    Ada

    OdpowiedzUsuń
  7. Pierwszy rok to już coś! Samej radochy Wam życzę!
    Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  8. Bello,
    Całusy urodzinowe dla chłopców! Nasze dzieci są w bardzo podobnym wieku. Adaś będzie obchodził roczek 22 lutego. Tym bardziej się cieszę, że mogę zerknąć do Ciebie, jak się to wszystko odbyło. I chyba zainspiruję się tymi fantastycznymi kanapeczkami.
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  9. Życzę Wam jeszcze wielu cudownych chwil razem, po prostu cieszcie się sobą, sciskam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Bello po pierwszym roku pójdzie jak z górki...czyli jazda bez trzymanki ;)Tak poważnie, to będzie coraz lepiej :)
    Wszystkich cudnowności dla Ciebie, tatusia i maluchów.

    Tort z łososiem kopiuje do swoich przepisów...rewelka, może jeszcze zdradzisz jakieś oryginalności swoich sąsiadów? :)

    Bello wyglądasz na 26 lat...nie wiem po co Ty z ta czterdziestka wyjeżdżałaś...to jakiś żart???

    Fajnie, że odetchnęłaś i naładowałaś swoja głowę pozytywnymi chwilami:)

    Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  11. Allle fajna imprezka ;)
    długopisy powiadasz wybrali :) na pewno wyrosną z nich fajne chłopaki,o to nie musisz się martwić :)
    a ja z tego co mi mama opowiadała wybrałam książę :)
    książki nie napiszę ale bardzo lubię je czytać :))
    Pozdrawiam, jubilatów szanownych także :))

    OdpowiedzUsuń
  12. Sto lat dla Twoich cudnych Dzieciaczków!!!

    OdpowiedzUsuń
  13. Wszystkiego co najlepsze dla Twoich chłopaków,jeden rok to poważna sprawa!!Widać że Jaś i Staś to żywe srebra,więc dużo sił w nogach Tobie życzę :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Dziękujemy, dziękujemy:) Jasiek i Stasiek przesyłają buziaczki.
    Torcik kopiujcie, zajadajcie się, bo warto!

    OdpowiedzUsuń
  15. Wszystkiego co najlepsze dla chłopców:)Sto lat:)

    OdpowiedzUsuń
  16. 200lat dla Twoich chłopaków!!!Roczne pociechy to dla rodziców duże wyzwanie, a ty przecież masz razy dwa:), Życzę więc morza cierpliwości,wsparcia i umiejętności cieszenia się z maleńkich codziennych chwil szczęścia. A wszystkie trudne chwile, z czasem się zapomina...:):)
    Pozdrawiam ciepło także ciebie, bo oprócz maluchów to także Twoje święto!
    Torcik z cała pewnością kiedyś wykonam, bo wygląda niezwykle apetycznie:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Bello wspaniale masz te dzieciaki. Na pocieszenie Ci powiem przy wychowywaniu dzieci -najgorsze jest pierwsze 18 lat :-)))., Zatem jeszcze tylko 17 przed Toba a potem to już jakoś poleci.
    Przystaweczka wygląda smacznie , a jakie perfekcyjne wykonanie -po prostu majstersztyk. Duzo radości w Waszym wspólnym dalszym życiu życzę :-)

    OdpowiedzUsuń
  18. Moje tez skończyły, dzien przed twoimi :))), i oba wybrały pieniądze, z czego wnioskuję, że beda się dokladać do emerytury mamusi. I słusznie, bo będzie to emerytura raczej głodowa :D.
    Wszystkiego dobrego dla twojej dwójki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ten trudny rok za Wami, wkraczacie w fajny czas lepszej komunikacji wzajemnej, świadomych uścisków , czułych słówek - czyli cud miód ..wszystkiego najlepszego

      Usuń
  19. Kiedys dla chlopcow to bedzie wielka frajda ogladc te zdjecia i relacje z ich pierwszych urodzin.
    Rozumiem Twoje odczucia, ja rowniez "modlilam sie" aby moj syn w pierwsze urodziny nie zlapal za kieliszek:)))))
    Zlapal ksiazke! Bylam bardzo szczesliwa, z "ksiazka " w jego zyciu bywalo roznie (komputery rzadza wszedzie), jednak wyrosl na ludzi:))))
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Wszystkiego najlepszego dla Chłopców. Szczęścia i zdrowia życzę.
    Ta zabawa jest mi całkowicie nie znana więc jeśli mogłabyś mi wyjaśnić jaki przedmiot co oznacza (no dobra kieliszek rozumiem,i długopis) W marcu u nas też jednoraczka będzie więc może pobawimy się
    Pozdrawiam i jeszcze raz wszystkiego naj...
    Jazz

    OdpowiedzUsuń
  21. Wszystkiego najlepszego dla chłopców!!
    Jedzonko wyglada świetnie.Juz zapisuję przepis!!

    OdpowiedzUsuń